Friday 24 January 2014

Gara-Gara Dilarang Masuk Jepun - Penyokong DS Anwar Ibrahim ... - Blog Makanan di Kuala Lumpur

Gara-Gara Dilarang Masuk Jepun - Penyokong DS Anwar Ibrahim <b>...</b> - Blog Makanan di Kuala Lumpur


Gara-Gara Dilarang Masuk Jepun - Penyokong DS Anwar Ibrahim <b>...</b>

Posted: 20 Jan 2014 08:52 PM PST

January 21, 2014 by | No Comments

boikot-barang-jepun

Gara-gara isu Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilarang memasuk negara Jepun pada Ahad lepas dan diarahkan pulang ke Malaysia semasa berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Narita, Tokyo tempoh hari, ada penyokongnya yang membuat protes dan memboikot produk dari Jepun. Protes itu diketuai oleh pemimpin AMK, YB Shamsul Iskandar yang ke Kedutaan Jepun di Jalan Ampang untuk menyerahkan memo berkaitan larangan Dato' Seri Anwar Ibrahim pada jam 11 pagi tadi.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu tiba di lapangan terbang pada pukul 6.46 pagi Ahad dari Kuala Lumpur tetapi telah dinafikan kemasukan oleh pegawai-pegawai imigresen. Menurut kenyataan di blog Anwar, beliau pergi ke Tokyo selepas menerima jemputan peribadi oleh Yohei Sasakawa yang merupakan Pengerusi Yayasan Nippon bagi membentangkan kertas kerja mengenai Demokrat Islam.

Menerusi kenyataan di blog peribadi beliau, " Saya membantah sekeras-kerasnya tindakan ini, tidak wajar kerajaan Jepun untuk tidak membenarkan saya masuk dan menafikan hak-hak sah saya bagi perjalanan secara bebas tanpa halangan. Ia memang mustahil untuk salah sebuah negara demokrasi yang terkemuka di dunia untuk mengambil tindakan yang tidak pernah berlaku sebelum ini di bawah alasan lemah itu dan membiarkan saya dengan gambaran bahawa terdapat sesuatu yang mungkin menyebabkan keadaan ini berlaku," kata Anwar di blognya yang merujuk kepada campur tangan pihak tertentu yang menyebabkan beliau tidak dibenarkan masuk ke negara itu.

Jadi apa pendapat anda tentang protes terhadap kerajaan Jepun yang dihadiri beribu orang pengikutnya hari ini? Masalahnya, lebih separuh produk di Malaysia pada hari ini datang dari Jepun ataupun idea Jepun. Pelik-pelik boikot zaman sekarang ni, sudah tidak relevan!

About Aida Sue

Seorang pencinta sosial media, Aida Sue bukan hanya menulis, tetapi juga seorang tweep dan Instagrammer yang setia. Suka makan, fesyen, kopi dan melancong. Twitter/Instagram : @AidaSue

Ketahui 5 jenis <b>makanan</b> yang perlu dijauhkan dari kanak-kanak

Posted: 19 Jan 2014 05:30 PM PST

Ketahui 5 jenis makanan yang perlu dijauhkan dari kanak-kanak | Setiap ibubapa menginginkan anak mereka membesar dengan sihat. Salah satu faktor anak-anak membesar dengan sihat adalah pemakanan. Namun, kini terdapat pelbagai jenis makanan yang tidak sihat lebih-lebih lagi jenis makanan segera atau Instant Food / Fast Food

1.     Bijirin untuk sarapan pagi.

Tidak dinafikan, apabila tiba waktu bersarapan, bijirin menjadi salah satu pilihan ibubapa di Malaysia untuk anak-anak bersarapan. Setiap hari kita dimomokkan di televisyen dengan iklan-iklan bijirin yang dimakan bersama susu dan sebagainya. Bijirin sememangnya mensasarkan kanak-kanak kerana golongan itu mudah dipengaruhi. Ditambah pula dengan pembungkusan yang menarik dan berwarna-warni. Hakikatnya, kuantiti gula yang digunakan amatlah melebihi keperluan bagi seorang kanak-kanak.

2.     Daging proses

Ya, daging proses memang cepat untuk disediakan. Cuma keluarkan dari peti sejuk, dinyahbeku kemudian goreng dan siap untuk dimakan. Namun tidak kita perasan bahawa makanan ini sebenarnya ibarat span menyerap minyak masak yang digunakan semasa menggoreng ditambah lagi dengan pengawet digunakan. Ini akan meningkatkan lagi risiko sakit jantung dan lebih teruk lagi kanser. Kesannya tidaklah drastik tetapi jangka masa panjang.

3.     Kentang Goreng

Tiada cara lain mengelakkan makanan ini sekiranya memang sudah tersenarai dalam makanan mingguan anak-anak anda. Namun masalah sebenar adalah apabila member anak-anak kentang  goreng setiap kali makan. Kentang goreng tidak menyediakan nilai nutrisi kepada anak-anak, sebaliknya kandungan lemak dan garam yang amat tinggi!

4.     Pizza

Dibandar, khususnya Kuala Lumpur, makanan segera seperti pizza ini tidak asing lagi. Ibubapa yang penat seharian bekerja memlilih untuk menghubungi pizza dan menunggu ianya sampai di depan rumah. Namun ia sememangnya tidak sihat kerana pengawet disamping lemak dan kalori yang tinggi.

5.     Snek Ringan / Keropok.

Kebanyakan makanan jenis ini dihasilkan dengan tepung yang diproses kemudian ditambah pengawet, pewarna, perasa sintetik dan minyak yang boleh menyebabkan tahap kolestrol yang tinggi.  Oleh hal yang demikian, amatlah tidak digalakkan sama sekali untuk memberi anak-anak anda memakan snek seperti ini

Kesimpulannya, sekiranya anda memahami cadangan sebenar, adalah dijamin anak anda akan berasa dan menikmati hidup yang lebih sihat pada masa akan datang.





Apabila Orang Kampung Mengutip <b>Makanan</b> Dari Lori Yang <b>...</b>

Posted: 19 Jan 2014 05:13 PM PST

Ini Berlaku Apabila Orang Kampung Mengutip Makanan Dari Lori Yang Terbabas Di China | Sebuah lori yang membawa limau mandarin terbabas di Lanzhou, China.Sekumpulan orang kampung yang berdekatan terus datang untuk mengutip buah limau mandarin itu tetapi apa yang tidak masuk akal berlaku. Sekumpulan polis juga tiba dan menngeluarkan pistol untuk halang orang kampung ini mengutip buah limau mandarin itu. Namun tiada siapa yang takut dan teruskan kerja mereka. Polis tidak puas hati dan mulai menahan orang kampung seorang demi seorang. 





ISU ANWAR DIUSIR - CINA INI CABAR AKTA HASUTAN KDN <b>...</b>

Posted: 20 Jan 2014 11:11 PM PST

Oleh kerana terlalu malu dengan insiden kena Usir di Narita. Sejumlah 12 orang manusia sahaja telah berarak di bahu jalan di tepi longkang berhadapan pejabat Kedutaan Jepun di Kuala Lumpur. Pelik mereka ini, suruh boikot barangan Jepun sendiri pakai kereta Jepun (Toyota).

Dan si Bodoh Cina di atas barangkali tidak baca Perlembagaan Persekutuan bahawa Perlembagaan Persekutuan tidak sebut apa pun dan siapapun. Perlembagaan Persekutuan hanya sebut mana-mana parti yang mendapat majoriti, YDA akan melantik ketua mereka sebagai Perdana Menteri.

Maknanya kalau DAP menang PRU13 sudah tentulah  Lim Kit Siang atau Lim guan Eng akan menjadi Perdana Menteri. Tak kanlah DAP akan melantik Karpal!

Sama juga dengan Singapura, bilamana PAP menang PRU tak kanlah PAP akan melantik orang Melayu/India jadi PM, tentulah orang Cina bukan.

Perinsip Demokrasi ialah siapa mendapat majoriti dialah akan memerintah. Cuba tanya Cina Bodoh kat atas tu boleh ker orang MuslimCina jadi PM di dalam CCP ?

***Nota : Khabarnya Cina Bodoh di atas tu pernah kena tampar! Anda search di internet.

Cabaran : Ternyata Cina Bodoh di atas itu boleh dikenakan AKTA HASUTAN dengan hasutan yang tertera di dadanya. Kepada NGO-NGO dan individu-individu, buatlah Laporan Polis ke atas Penghasut di atas itu.

Sumber : http://cinakawkaw.blogspot.com/2014/01/akta-hasutan-untuk-cina-ini-ngo-diminta.html

No comments:

Post a Comment

Post Popular