Sunday 2 February 2014

Essence Restaurant KL | Wisata Malaysia - Blog Makanan di Kuala Lumpur

Essence Restaurant <b>KL</b> | Wisata Malaysia - Blog Makanan di Kuala Lumpur


Essence Restaurant <b>KL</b> | Wisata Malaysia

Posted: 05 Jan 2014 07:15 PM PST

Essence restaurant KLSebagai restoran dengan konsep kuliner high end di Kuala Lumpur, Essence Restaurant KL menawarkan menu รก la carte yang beragam dan prasmanan internasional. Resto yang berlokasi di Sheraton Imperial Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur, ini menyajikan hidangan hasil karya para chef berbakat. Anda bisa memilih dim sum favorit yang nikmat, disamping beragam pilihan terbaik dari hidangan makanan laut segar dan beragam sajian yang menghampar di meja. Akhirnya, menikmati hidangan spektakuler di Essence akan berakhir dengan makanan penutup yang sempurna.

Essence restaurant KL2Essence Restaurant KL tidak hanya menampilkan sajian beragam menu eksklusif namun juga memanjakan visual Anda dengan interior dengan latar belakang yang menakjubkan dari warna eklektik cerah mulai dari merah hingga hitam trendi mencolok. Untuk menghangatkan suasana warna oranye dan kuning menyelaraskan dinding mosaik tebal bak handmade yang indah. Suasana modern yang segar membangkitkan semangat semua pengunjung untuk menikmati waktu-waktu menyenangkan berkumpul bersama orang terdekat sembari merasakan pengalaman makan yang menakjubkan. Anda juga dapat memilih Essence sebagai tempat untuk menjamu rekan bisnis.

Essence restaurant KL3Di Essence Restaurant KL, para staf akan melayani setiap tamu dengan keramahan Malaysia yang khas dengan standar layanan internasional yang mengagumkan. Selama akhir pekan, restoran akan menawarkan High Tea Buffet yang meliputi perpaduan masakan lokal dan menu dinamis yang akan berubah sesuai dengan musim atau trend lokal. Essence melayani Breakfast setiap pukul 06:30-10:30 setiap hari, dengan harga per pak RM60 + + per orang dewasa dan RM30 per anak (usia 4 – 12 tahun). Lunch Buffet akan tersedia mulai pukul 12:00-14:30 (Senin – Jumat), dengan harga RM82 + + per orang dewasa dan cukup RM41 + + per anak (untuk usia 4 – 12 tahun).

Essence restaurant KL4

Anda yang menyukai Dinner Buffet, bisa datang ke Essence sejak pukul 18:30-22:30 (Senin hingga Jumat). Untuk penggemar masakan tradisional, tersedian menu makanan sate ayam. Penyuka sushi akan mendapatkannya di sini dengan harga yang lumayan terjangkau dan kelezatan yang sebanding.

Essence restaurant KL5

 Selamat berkunjung!

Tradisi Rumah Terbuka Medium Penyatuan Rakyat - MyNewsHub <b>...</b>

Posted: 30 Jan 2014 11:35 PM PST

KUALA LUMPUR – Tradisi mengadakan majlis rumah terbuka sempena sambutan perayaan mampu menjadi medium kepada penyatuan rakyat yang merupakan penentu kepada kesinambungan kemajuan dan kemakmuran negara.

Pemimpin-pemimpin parti politik yang ditemui Bernama pada rumah terbuka Tahun Baharu Cina anjuran Gerakan di Dewan Wawasan Tun Dr Lim Kheng Yaik di ibu pejabat parti di sini hari ini berpendapat amalan rumah terbuka perlu diteruskan untuk berkongsi kemeriahan perayaan sesuatu kaum.

Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong berkata rumah terbuka Tahun Baharu Cina dianjurkan pimpinan baharu parti berjaya menarik kunjungan kira-kira 5,000 orang daripada pelbagai latar belakang, agama dan bangsa.

Beliau yang berterima kasih kepada tetamu yang hadir, berkata suasana sambutan yang harmoni dan ceria itu turut mencerminkan Malaysia sebagai sebuah negara yang berdiri teguh terhadap prinsip perpaduan.

"Hari ini kita dapat saksikan rakyat berkumpul dalam satu majlis yang sangat meriah sambil menjamu selera dalam suasana yang harmoni dan mesra. Itu membuktikan Malaysia sebagai sebuah negara yang bersatu-padu," katanya.

Mah seterusnya menyeru semua rakyat untuk terus memberi sokongan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam menjadikan Malaysia lebih maju, aman serta bersatu hati.

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata masyarakat Malaysia perlu bersikap lebih dinamik dan bersatu dalam kepelbagaian yang ada bagi mewujudkan sebuah negara yang lebih kuat dan progresif.

"Saya harap Malaysia juga terus maju sebagaimana tahun kuda dianggap melambangkan kemakmuran, kesejahteraan dan kegagahan kepada masyarakat
Tionghoa," kata Menteri Wilayah Persekutuan itu.

Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP) Datuk M. Kayveas berkata rumah terbuka boleh dianggap sebagai 'budaya Malaysia' kerana penganjurannya sentiasa dinanti-nantikan pada setiap perayaan oleh semua lapisan masyarakat.

"Rumah terbuka menjadi tempat untuk kita saling kenal-mengenali dan sudah pasti paling menarik ialah makanan tradisional yang disajikan," katanya yang gemar makan kuih bangkit pada Tahun Baharu Cina kerana suka tekstur kuih itu yang cair di dalam mulut.

Sementara itu, Ketua Biro Perpaduan Nasional Gerakan V. Prabagaran berkata jumlah orang ramai yang hadir menunjukkan rakyat Malaysia masih boleh 'bersatu hati' dan tidak semestinya dipisahkan oleh ideologi politik yang berbeza.

"Kita menuju ke arah negara maju dan sudah tiba masanya untuk kita mengamalkan politik matang. Tak salah untuk berkumpul dan bermesra di dalam satu majlis rumah terbuka seperti ini dan apabila tiba perayaan lain, kita juga perlu ambil peluang untuk turut serta," katanya.

Pendapat itu turut dipersetujui Pengerusi PPP Wilayah Persekutuan Datuk A.Chandrakumanan yang menyifatkan sambutan tahun ini lebih meriah berbanding tahun sebelumnya, ekoran tahun lalu ia disambut dalam debaran rakyat Malaysia menantikan pilihan raya umum.

"Rumah terbuka juga dapat memberikan ruang kepada pemimpin untuk bertemu dan beramah mesra bersama rakyat, di samping membuktikan bahawa konsep perpaduan 1Malaysia bukan hanya bersifat retorik," katanya.

Majlis rumah terbuka Tahun Baharu Cina anjuran Gerakan itu turut dimeriahkan dengan kehadiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Noorainee Abdul Rahman.

Turut hadir ialah bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, bekas Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon dan bekas Presiden MIC yang kini Duta Khas ke India dan Asia Selatan Datuk Seri S. Samy Vellu.

Mereka tidak ketinggalan untuk menggaul Yee Sang yang merupakan juadah wajib perayaan Tahun Baharu Cina yang terdiri daripada ikan dan pelbagai jenis sayur-sayuran sebagai simbol membawa tuah kepada masyarakat Tionghoa.

Tetamu yang hadir dijamu dengan pelbagai juadah termasuk kuih tradisional masyarakat Cina seperti kuih bakul dan 'Mi Bing' selain limau mandarin. – BERNAMA

Tradisi Rumah Terbuka Medium Penyatuan Rakyathttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/KL27_310114_CNY_GERAKAN.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/KL27_310114_CNY_GERAKAN-150x150.jpg31 January 2014 MyNewsHub Terkini

KUALA LUMPUR - Tradisi mengadakan majlis rumah terbuka sempena sambutan perayaan mampu menjadi medium kepada penyatuan rakyat yang merupakan penentu kepada kesinambungan kemajuan dan kemakmuran negara. Pemimpin-pemimpin parti politik yang ditemui Bernama pada rumah terbuka Tahun Baharu Cina anjuran Gerakan di Dewan Wawasan Tun Dr Lim Kheng Yaik di ibu...

KUALA LUMPUR - Tradisi mengadakan majlis rumah terbuka sempena sambutan perayaan mampu menjadi medium kepada penyatuan rakyat yang merupakan penentu kepada kesinambungan kemajuan dan kemakmuran negara. Pemimpin-pemimpin parti politik yang ditemui Bernama pada rumah terbuka Tahun Baharu Cina anjuran Gerakan di Dewan Wawasan Tun Dr Lim Kheng Yaik di ibu pejabat parti di sini hari ini berpendapat amalan rumah terbuka perlu diteruskan untuk berkongsi kemeriahan perayaan sesuatu kaum. Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong berkata rumah terbuka Tahun Baharu Cina dianjurkan pimpinan baharu parti berjaya menarik kunjungan kira-kira 5,000 orang daripada pelbagai latar belakang, agama dan bangsa. Beliau yang berterima kasih kepada tetamu yang hadir, berkata suasana sambutan yang harmoni dan ceria itu turut mencerminkan Malaysia sebagai sebuah negara yang berdiri teguh terhadap prinsip perpaduan. "Hari ini kita dapat saksikan rakyat berkumpul dalam satu majlis yang sangat meriah sambil menjamu selera dalam suasana yang harmoni dan mesra. Itu membuktikan Malaysia sebagai sebuah negara yang bersatu-padu," katanya. Mah seterusnya menyeru semua rakyat untuk terus memberi sokongan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam menjadikan Malaysia lebih maju, aman serta bersatu hati. Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata masyarakat Malaysia perlu bersikap lebih dinamik dan bersatu dalam kepelbagaian yang ada bagi mewujudkan sebuah negara yang lebih kuat dan progresif. "Saya harap Malaysia juga terus maju sebagaimana tahun kuda dianggap melambangkan kemakmuran, kesejahteraan dan kegagahan kepada masyarakat Tionghoa," kata Menteri Wilayah Persekutuan itu. Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP) Datuk M. Kayveas berkata rumah terbuka boleh dianggap sebagai 'budaya Malaysia' kerana penganjurannya sentiasa dinanti-nantikan pada setiap perayaan oleh semua lapisan masyarakat. "Rumah terbuka menjadi tempat untuk kita saling kenal-mengenali dan sudah pasti paling menarik ialah makanan tradisional yang disajikan," katanya yang gemar makan kuih bangkit pada Tahun Baharu Cina kerana suka tekstur kuih itu yang cair di dalam mulut. Sementara itu, Ketua Biro Perpaduan Nasional Gerakan V. Prabagaran berkata jumlah orang ramai yang hadir menunjukkan rakyat Malaysia masih boleh 'bersatu hati' dan tidak semestinya dipisahkan oleh ideologi politik yang berbeza. "Kita menuju ke arah negara maju dan sudah tiba masanya untuk kita mengamalkan politik matang. Tak salah untuk berkumpul dan bermesra di dalam satu majlis rumah terbuka seperti ini dan apabila tiba perayaan lain, kita juga perlu ambil peluang untuk turut serta," katanya. Pendapat itu turut dipersetujui Pengerusi PPP Wilayah Persekutuan Datuk A.Chandrakumanan yang menyifatkan sambutan tahun ini lebih meriah berbanding tahun sebelumnya, ekoran tahun lalu ia disambut dalam debaran rakyat Malaysia menantikan pilihan raya umum. "Rumah terbuka juga dapat memberikan ruang kepada pemimpin untuk bertemu dan beramah mesra bersama rakyat, di samping membuktikan bahawa konsep perpaduan 1Malaysia bukan hanya bersifat retorik," katanya. Majlis rumah terbuka Tahun Baharu Cina anjuran Gerakan itu turut dimeriahkan dengan kehadiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Noorainee Abdul Rahman. Turut hadir ialah bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, bekas Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon dan bekas Presiden MIC yang kini Duta Khas ke India dan Asia Selatan Datuk Seri S. Samy Vellu. Mereka tidak ketinggalan untuk menggaul Yee Sang yang merupakan juadah wajib perayaan Tahun Baharu Cina yang terdiri daripada ikan dan pelbagai jenis sayur-sayuran sebagai simbol membawa tuah kepada masyarakat Tionghoa. Tetamu yang hadir dijamu dengan pelbagai juadah termasuk kuih tradisional masyarakat Cina seperti kuih bakul dan 'Mi Bing' selain limau mandarin. - BERNAMA


Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Malaysia, Destinasi Wisata Yang Cukup Diminati Wisatawan <b>Di</b> Asia <b>...</b>

Posted: 28 Jan 2014 11:37 PM PST

Melancong-ke-Negeri-SeberangKuala Lumpur dikenal sebagai kota tujuan wisata internasional yang sudah menyedot banyak orang dari berbagai negara untuk berkunjung. Beberapa destinasi di ibukota Malaysia ini dijadikan tujuan pelancong untuk menghabiskan masa liburan. Setelah dari sana, mereka me­ngaku tak menyesal berlibur ke Negeri Jiran ini. Mengusung temaTruly Asia, berada di Kuala Lumpur Anda dapat menyaksikan kolaborasi nuansa tradisional dan modern. Anda tak hanya melihat gedung perkantoran, pusat perbelanjaan, dan kafe modern, tapi juga bangunan bersejarah, bahkan tempat ibadah yang bercirikan Melayu. Berikut objek wisata yang ada di sana:

Batu Caves
Kata lain adalah Gua Batu, salah satu tempat peribadatan umat Hindu yang terdapat di utara Kuala Lumpur. Ke tempat ini, Anda akan menjumpai kuil dan patung Lorn Murugan setinggi 42,7 meter bercat emas yang telah berusia 400 juta tahun. Musim ramai ditandai saat Festival Thaipusam, di mana umat diwajibkan berpuasa sebulan penuh dan mencukur habis rambut mereka sebelum peraya­an. Lokasi ini juga terbuka untuk umat lain yang ingin mengetahui lebih jauh dari acara tersebut.

Chinatown
Anda familiar dengan Jalan Petaling yang disebut dengan Chinatown? Ini merupakan pusat pedang China, terkenal dengan harga yang murah. Namun, Anda harus pandai-pandai menawar. Saat menelusuri, di ujung jalan terdapat Kuil Chan See shu Yuen yang dibangun pada 1906. Di dalam kuil terdapat lukisan dan ukiran nan menawan. Area luar ditata arca-arca tembikar. Di sekitar wilayah ini, juga berdiri Kuil Sri Maha Mariamman yang diba­ngun pada 1873. Menurut legenda, ini menjadi kuil yang paling memukau di Malaysia.

Mencicipi Kuliner di Jalan Alor
Ini menjadi tempat wisata kuliner, berada di kawasan elit Bukit Bintang. Untuk menjangkau ke sana, Anda hanya butuh lima menit jalan kaki dari Stasiun Kereta Monorel Bukit Bintang. Anda akan mudah mendapatkan aneka makanan murah yang dijual di kaki lima. Makanan di sini bercita rasa khas Melayu, India atau China. Untuk menggugah lidah, satu menu makanan harganya mulai 5-15 Ringgit Malaysia atau setara dengan sekitar Rp 20.000 sampai Rp 60.000. Minumannya berkisar 2-3 Ringgit Malaysia atau setara dengan Rp 7.000 hingga Rp 10.000.

Lebih Dekat Alam
Anda penggembar unggas? Silakan mengunjungi Kuala Lumpur Bird Park. Di sini Anda akan menikmati suasana hutan tropis yang dipadu Kolam Flamingo, World of Parrots, Brahminy Land, Waterfall Aviary, Bul Bul Land dan lainnya. Menurut cerita, yang paling dinanti para wisatawan adalah munculnya bangau putih yang sedang menyusun ranting-ranting untuk membuat sarang. Anda juga ditawarkan untuk ke Lake Garden sejak kolonial. Di sini, Anda berkesempatan melihat beragam jenis tanaman. Menariknya, Anda bebas bermain di taman atau menyewa perahu untuk berkeliling danau. Menurut masyarakat sekitar, area ini digunakan sebagai sarana olahraga.

Memang Malaysia termasuk pada destinasi para pelancong dari Indonesia. Selain menawarkan sesuatu yang hampir sama dengan yang ada di alam Indonesia. Harga tiketnya pun relatif lebih murah daripada harus berlibur ke Eropa. Bagaimana? tertarik untuk melancong ke negeri jiran, Malaysia? Anda bisa dapatkan tiketnya di www.kiostiket.com. Semoga berguna dan Wassalamu'alaikum..

. Bookmark the

.

No comments:

Post a Comment

Post Popular